Maltepe Belediyesi Okul Önlerine Zabıta Noktası Kuruluyor

Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, bir ilke imza atarak, okul önlerine, uyuşturucuyla mücadele ve trafiğin denetlenmesine yardımcı olmak amacıyla zabıta noktaları kurulacağını açıkladı.

Başkan Ali Kılıç, Maltepe Belediyesi “Mahalle Buluşmaları”nın son gününde Cevizli Mahallesi sakinleriyle bir araya geldi. İlk önce Mimar Sinan Cami’ne uğrayarak cami imamı Eyüp Yüce ve cemaatin sorunlarını dinleyen Kılıç, cemaate, belediyenin projelerini anlatma imkânı da buldu. Daha sonra Vasfi Rıza Zobu İlkokulu’nda halkla buluşan Kılıç’a Maltepe Belediye Başkan Yardımcısı Sinan Çetiz, Vasfi Rıza Zobu İlkokulu Müdürü Köksal Yerlikaya, belediye birim müdürleri ve vatandaşlar eşlik etti. Toplantıda, altyapı sorunları, semt pazarı yeri sorunu, ulaşım, park ve yeşil alanlarla ilgili problemler, kreş isteği, minibüslerin hız yapması konusu, hayvan pazarı ve çevreye yaydığı kötü kokularla ilgili sorunlar, çöp sorunu, imar ve kültürel sorunlar konuşuldu.

“İNSANA HİZMET HAKK’A HİZMETTİR”

Mahalle buluşmalarıyla ilgili olumlu geri dönüşler aldıklarını belirterek konuşmasına başlayan Ali Kılıç, “Maltepe’nin sorunlarını da, güzelliklerini de sizlerle paylaşıp, konuşup, tartışarak çözüme gitmek istiyorum. Bir şehir, ancak yaşayanlarıyla güzeldir, sizler olmaksızın Maltepe güzelleşemez. O yüzden çalışmalarımızı takip etmeli, bizi denetlemelisiniz. Maltepemizin nasıl olması gerektiğini sizlerle tartışarak bir yere varmak istiyoruz. İnsani hoş tut ki Allah’ı da hoş tutasın, insana hizmet Hakk’a hizmettir. Biz bu anlayışla hareket ediyoruz. Ben size hizmetkâr olmak için bu makama geldi, gönüllerimize birlik, barış ve kardeşlik içinde yaşamanın temellerini atalım. Her 3 ayda bir gelerek hangi sorunu çözdük, hangisi çözemedik, çözemediysek neden çözemedik, sizlerle paylaşacağız” dedi.

MALTEPE MEYDANI DÜZENLENECEK

Yaşlılara evde bakım hizmeti, taziye ekibi ve sahilde sağlık taraması hizmetlerinden bahsederek konuşmasını sürdüren Kılıç, şöyle konuştu: “Yaşarken aslında birbirimize sahip çıkmalıyız. Biz bu amaçla öğretmenevi olarak kullanılan yeri tamamen değiştirerek, oranın üst katında yaşayan en değerli ressamlarımızdan Fikret Otyam için bir müze kurmayı düşünüyoruz. Alt katındaysa Maltepeli yerel sanatçılarımız ve ressamlarımız için bir resim ve sergi galerisi kurmayı düşünüyoruz. Bir de trafik sorununuz olduğunu söylediniz ama bu Maltepe’nin genel sorunu. Bunların hepsini planlıyoruz, Maltepe Meydanı’nı genişletmek için çalışmalar yapıyoruz, orayı gerçekten bir meydan görünümüne kavuşturmak en büyük dileğimiz. Yine Beşçeşmeler gibi tarihi bir mekânımız var, burayı esnafların işgalinden kurtarıyor ve yeniden düzenliyoruz. Belki bu kapsamda binaları yüzünü tarihi dokuya uygun olarak giydireceğiz. Yine burada bir hafta Çin, bir hafta İspanyol kültür haftası gibi haftalar yaparak Maltepe’yi dış dünyaya açmak istiyoruz.”

OKUL ÖNLERİNE ZABITA NOKTASI

Maltepe Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi, kentsel dönüşüm, uyuşturucu merkezleri, her mahalleye iki kreş ve semt konakları projeleri hakkında da Cevizli sakinlerini bilgilendiren Kılıç, “Hayvan pazarıyla ilgili koku ve çevre sorunları var, bunların bilincindeyiz, şu an hayvan pazarının kurulduğu araziyi değerlendirmek için uğraşıyoruz, sanırım gelecek sene bu sorunu çözmüş olacağız. Hizmetlerimizin, çevrenin ve kamu mallarının korunması konusunda biraz duyarlı olmalıyız, bazen öyle görüntüler görüyorum ki, inanın Maltepeliye bu yakışmıyor. Ayrıca burada daha fazla saklamadan okullarımızla ilgili bir müjdeyi de size vermek istiyorum. Artık okullarımızın önünde bir zabıta noktası olacak, burada bulunan zabıta arkadaşımız, okulun çevresini denetleyecek, zararlı şeyleri bizlere rapor edecek. Yani, uyuşturucuyla mücadeleye ve okulların önündeki trafiğin düzenlenmesine yardımcı olacak ekiplerimiz, bu noktalarda önemli bir rol oynayacak” diye konuştu.

MUHTARDAN KILIÇ’A TEŞEKKÜR

Kılıç’tan sonra söz alan Cevizli Mahallesi Muhtarı Fikret Birdal ise, “Başkanımıza oldukça teşekkür ederim, Ada bazında kentsel dönüşüm için Başkanımıza yardımcı olalım. Kendisi ve ekibi sabahın erken saatlerinde buraya gelerek sorunlarımızı dinliyor, bu gerçekten çok önemli bir şey ve bir ilk. Başkanımızın projelerini destekliyor ve arkasında olduğumu belirtmek istiyorum” dedi. Başkan Kılıç’a, mahalle buluşmasından sonra, Vasfi Rıza Zobu İlkokulu öğretmenleri tarafından pasta sürprizi yapıldı. Kılıç, öğretmenlerin getirdiği pastayı onlarla birlikte kesti. (02.10.2014)